Veckans LCHF-meny

Vi planerar alltid en veckomeny och åker och handlar på Söndagar, då har man mat för hela veckan. Det innebär att man slipper allt småhandlande på vardagarna som blir både dyrare och ofta också sämre matval då man handlar stressad och hungrig. Såhär kommer följande vecka se ut:

  • Ryggbiff med persiljesmör och coleslaw
  • Baconlindad fylld kycklingfilé
  • Hamburgare i ”salladsbröd”
  • Korv med blomkålsmos
  • Plocktallrik med delikatesser från julmarknaden

Tänker lägga ut recept rullande under veckans gång.

 

6 Comments

  1. WOW!!! Vilken fantastisk resa du gjort!! Jag är sååååå imponerad!! Din sida är så otroligt snygg och härlig!! Vecko recepten är toppen!! Tack för att du delar med dig!! Du är inte bara duktig, utan JÄTTE söt också!! ;) Visade din sida för min 19åriga son. Han blev jätte taggad att fortsätta med vår nya livsstil!! Tack!!

  2. Jag är jätte imponerad av dig!
    Började med lchf idag och hoppas att jag ska klara av det.
    Ser fram emot att följa din blogg!

  3. Jag var jätteduktig förut och gjorde matlista, såå himla skönt är det ju!!! Måste nästan ta mig i kragen och återinföra det! Tack för att du påminde mig ;) Kram Veronica

  4. Toppen att du delar med dig av matsedel. Vi har börjat med det också nu och det underlättar verkligen:) nu kan jag ju få tips från dig!
    Ps: du har verkligen imponerat stort på mig!! Hoppas jag också kan lyckas!

  5. Alltid roligt att läsa andras matlistor!=) Själv planerar jag inte alls mina dagar utan det får bli det jag är sugen på att äta just den dagen, men jag är ett storkoksfreak så jag har ju alltid färdig mat i frysen vilket underlättar en hel del.=)

  6. Du ger mig hopp om att jag också kan klara av att gå ned i vikt med LCHF. Det finns så mycket fördomar om LCHF och det är så skönt att höra om personer som verkligen har lyckats.

    Nu blev jag riktigt peppad!

Kommentarer inaktiverade.