Tips från kiropraktorn

Idag besökte jag en kiropraktor då jag har haft väldigt ont i ryggen en längre period, då jag också är ganska sned i axlarna och går framåtlutad så trodde jag att det var en lösning, men icke sa nicke. Det blev ingen quick-fix genom att hon drog allting tillrätta utan hela min kropp ser bra ut, inga låsningar.

Däremot så har jag dåligt med ryggmuskler vilken leder till en felbelastning i ryggen, anledningen till att jag inte märkt detta tidigare är att allt mitt extra fett som jag har haft har stabiliserat upp mig. Så nu när jag har gått ner har ryggmusklerna fått börja arbeta vilket leder till att jag har en konstant träningsvärk i princip och blev rekommenderad massage och träning. Så idag på dagens redan svettiga konditionspass lade jag till kiropraktorövningarna som jag kallar dom.

  • 20 min jogging, 10 min intervaller
  • 10 minuter rodd, högt tempo
  • den magiska åttan (stärker ryggen och förlänger bröstmusklerna)
  • diagonala rygglyft på boll
  • rumplyft, liggande på mage

Någon dag ska jag försöka ta lite bilder och visa er vad jag menar.

1 Comment

  1. Jag är tyvärr mycket erfaren när det gäller ryggproblem – men mitt problem sitter i ett snett och roterat bäcken.

    Kiropraktik kan hjälpa, men om du fortsätter att ”falla tillbaka” skulle jag rekomendera osteopati. En kiropraktor har sin kunskapsspets kring skelettet. En naprapat har kring skelett, leder och muskler. Osteopater ser hela kroppen; skelett, leder, muskler, organ, psyke mm …. Googla och läs mer vettja!

Kommentarer inaktiverade.