Frukt och bär

Jag tycker att det är väldigt gott med frukt och bär, blandningen av sött med lite syrlighet är någonting som jag definitivt går igång på. Därför så har jag valt att lägga de extra gram kolhydrater jag kan äta nu när jag inte viktminskar på detta. Andra människor väljer att äta mer mjölkprodukter, mer nötter eller ganska lite mer bakverk men det handlar om vad man själv prioriterar.  Förr åt jag väldigt mycket frukt, med mycket menar jag ca 5 stycken om dagen och jag var bara tvungen att ha dessa frukter. Idag kontrollerar jag det lite mer och har lite bär i min smoothie och kanske äter någon apelsinklyfta här och där. Vad jag dock försöker hålla mig borta ifrån är väldigt söta frukter med mycket kolhydrater i såsom melon, banan och vindruvor.När jag använde mig av LCHF för att gå ner i vikt åt jag ingen frukt alls i princip då det innehöll alldeles för mycket kolhydrater för min dagskvot just då. Jag var verkligen stenhård i början och under vissa perioder försökte jag att hålla mig under 5 gram om dagen men överlag gick jag ALDRIG över 20 gram per dag.

3 Comments

  1. Lite nyfiken på hur du åt när du lyckades hålla dig runt 5g kolhydrater? Uteslöt du alla mjölkprodukter, bär och nötter?

    Tack för en otroligt inspirerande blogg!

  2. Jag är också nyfiken på hur du planerade maten då! Snälla, skriv om det! / Anette

  3. Hej, tack för en fin blogg! Jag läser att du brukar göra smoothies. Så här i juletider har jag tänkt införskaffa en enkel blender/smoothie maker, vilken använder du? Har du tips på någon bra?

Kommentarer inaktiverade.