Sammanfattning av fakiren

Jag har tillsammans med när och kära bestämt mig för att avsluta fakiren tidigare än tänkt då jag helt enkelt inte mådde bra av det. Tidigare har jag aldrig haft några problem med att äta så som jag gjort under den senaste veckan men den här gången sa kroppen ifrån och då måste man lyssna.

Annars har jag mått väldigt bra under fakirtiden, Måndagen och Tisdagen var dom dagar som var mest jobbiga, mestadels för att jag saknade mina mejeriprodukter. Jag gillar att ha grädde i teet och äta oststavar på morgonen.

Onsdagen blev vändpunkten och jag började må otroligt bra, tappade i princip alla mina hungerskänslor samtidigt som jag fick mycket mer energi än vanligtvis och detta fortsatte under Torsdagen.

Under Fredagen mådde jag fortfarande bra men började känna mig mer och mer illamående, hade inga hungerskänslor alls men hade väldigt energi. Detta resulterade i ett träningspass (inte det allra smartaste såhär i efterhand).

När jag vaknade på Lördagen mådde jag bra, var inte alls hungrig men mådde ändå bra så jag gick iväg och provade på Zumba (som förövrigt var hur kul som helst) när jag vaknat. Tränade, duschade och la mig på soffan och där låg jag resten av dagen. Jag var inte hungrig, inte törstig jag ville bara sova. Kände hela tiden att jag mådde illa och det lilla jag fick i mig kunde jag inte behålla. Somnade vid 3-snåret och sov sedan tills Söndagmorgon, blev dock väckt en gång i timmen av M som såg till att jag fick i mig lite vätska.

Sammanfattningsvis så låter slutet på fakiren mer dramatiskt än vad det var. Jag mådde bra dom första dagarna men kanske skulle slutat direkt när jag kände att det blev fel, som sagt man kan inte förutsäga hur kroppen beter sig och när kroppen säger nej säger den nej. Den här gången gick det inte som tänkt och nu fokuserar vi på återhämtningen :)

hej då ägg och smör, hej till grädde och ost

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

5 kommentarer

  1. Det är bra att du lyssnar på din kropp! Det är inte alltid så lätt.
    Kommer gå bra ändå .. :)

  2. Hittade din blogg i veckan då jag bestämt mig för att gå ner i vikt. Tack för alla recept du lägger ut. Ska testa några någon dag. Knäckebrödet lät spännande!
    Än är det lite funderingar att reda ut. För att gå ner i vikt måste man då räkna och hur räknar du då? Eller märks det på vikten ändå när man går över till lchf?
    Du skrev här hejdå ägg och smör, hejdå grädde och ost? Varför ska man utesluta så? Jag som trott man kan blanda hejvilt..

    Tack från en som handlar på samma Icaaffärer läste jag ;)

    • Nej då man kan blanda hejvilt ost,ägg,grädde och smör. Det är bara det att jag har ätit enligt Fakir då man försöker nolla kolhydratinnetagit och då är det lite för mycket kolhydrater i mejeriprodukter. Men annars äter jag allt och blandar. Jag har som regel att inte äta mer än 20 gram kolhydrater per dag samt att jag inte äter sådant som innehåller mer än 5g kollisar per 100g.

  3. Det är inte hej o hej då men under fakir ska man inte äta mejeriprodukter så det är väl välkommet och att bara äta smör o ägg är lite enformigt …. Läs mycket på internet o lycka till …

  4. Vilket resultat fick du på en vecka fakirmeny?

Kommentarer inaktiverade.