LCHF-Yoghurt

Har fått diverse frågor om det här med Yoghurt, ska man äta det och i så fall vilken sort? Ska man blanda ut den med något eller kanske äta kesella istället?

Det finns många olika svar på den frågan, yoghurt för mig är lyx då jag personligen anser att mjölkprodukter inte ska ligga som bas i det vi stoppar i oss. Anna pratade mes oss om att mjölkprodukter skulle vara creme de la creme och det har jag tagit fasta på.

OM man nu ska äta yoghurt vilken jag gör ibland väljer jag den RYSKA yoghurten som har högre fettinnehåll (17% jämförelsevis med 10% som det är i både kesella och den grekiska yoghurten). Kesella kan jag dock äta för proteininnehållet. För att öka mättnaden eller göra konsistensen lite tunnare blandar jag ut med grädde och för smakens skull häller jag i lite vaniljpulver.

1 kommentar

  1. Tycker nog ändå bäst om den turkiska med lite extra vispgrädde i. Något annat som är väldigt gott är keso blandat med hårt vispar grädde.

Kommentarer inaktiverade.