LCHF-glass

Jag har äntligen tagit mig i kragen och köpt en glassmaskin om det var ett bra eller dåligt beslut vet jag inte än men jag vet att man kan göra grymt god glass i den, nu gäller det bara att begränsa sig! Men hellre bra glass lite för ofta än skitglass alldeles för ofta:)

Jag har inte hunnit prova så många olika recept än men utgår nästan alltid utifrån detta recept och sedan smaksätter jag med det jag blir sugen på helt enkelt.

Blev väldigt inspirerad av kära Starbucks och alla glassar med kaffesmak, låter inte helt fel i mina öron och ser inte helt fel ut heller, nästan så att det vattnas i munnen…

Borde inte vara så svårt att göra kaffeglass, karamell och cookiecrumble kan däremot bli lite svårare!

3 Comments

  1. Jag älskar glass! Jag följer också LCHF- Är överviktig och har fått diabetes. Jag ligger bra i socker tack vare mina matval. Idag har jag köpt en glassmaskin och ska testa ditt recept imorgon. Jag längtar redan.
    Ha en skön lördagkväll! /Catrin

  2. Karamell er ikke vanskelig – kjøp yaconsirup, har lav glykemisk indeks, og kok opp 1 dl sammen med 3 dl fløte og 1,5 dl sukrin/erythritol. Rør ofte, la det koke ca en time. Blir til superkarameller som fint kan brukes i iskrem. ;)

Kommentarer inaktiverade.