Snabbmatsguide

image

image

När man är på resande fot gäller det att hitta dom bästa alternativen när man ska äta. När man bara ska göra en dagsutflykt är det lätt att förbereda med en wrap,kokta ägg,nötter etc men när man är borta flera dagar i rad får man leta lite. I sommar känns det som jag har ätit överallt så här kommer en lista på vad jag brukar äta på dom vanliga ställena:

Mc Donalds- Just nu äter jag en wrap med grillad kyckling och en grönsallad till, ber om ost och bacon till. När jag väl äter tar jag bara bort brödet

Max- Delifreshburgare i Low Carb bröd med grönsallad till, här blir det Ramlösa Granatäpple att dricka till!

Burger King- Här väljer jag ganska fritt mellan burgarna, dom har många varianter med ost och bacon, brukar bli en Angus med grillad kyckling istället för kött. Här ber jag dom ta bort brödet och lägga extra sallad i kartongen, då behövs ingen sidedish

Statoil- Två smalkorvar eller en tjock korv med vitlöksdressingen som dom brukar ha i french hot dogs och sedan texasröra till

Och efter ett stort och väldigt omfattande test på kaffe-längs-vägen har vi enats om att Burger King har det bästa!

2 Comments

  1. Hejhej, tack för din blogg. Hittade den precis :) Har i flera dagar tänkt på hur sjutton jag ska bära mig åt, för jag kan bli så vansinnigt motiverad till att banta och så sätter jag igång. max 8 dagar tar det sen kommer tankar som ”äh orka. vem bryr sig? jag är inte ens så tjock. jag mår ju bra?”. Sen efter ytterligare några dagar blir jag så arg på mig själv och får börja om :( Har jojo-bantat i 5 år. Det har lett till en succesiv viktuppgång. Jag har tränat sen jag var 12 så det är inga problem med det, utan problemet är KOSTEN! hört att kosten är 80% av hur man ser ut och det stämmer nog!
    Det jag vill fråga är: Kan man dricka hur mycket kaffe man vill i LCHF? Jag ska på 50årsfest den 8:e september. Är det en jätte-bigdeal om jag äter maten/efterätten, bara för en kväll? Om jag håller strikt lchf-kost resten av tiden?

    Tacksam för svar. Kram!

    • För att göra ett kort svar långt, ja man får i princip dricka hur mycket kaffe man vill och jag personligen ser inget fel i att man gör en avstickare i ”dieten” en gång. Skriver ett längre mer förklarande svar son inlägg!

Kommentarer inaktiverade.