Kräftskiva

Augusti betyder kräftmånad och självklart ska vi ha kräftskiva här också, har köpt massor med pynt och mat så nu går jag bara och väntar på att det ska bli fredag. Men vad hittar man då på ett ”LCHF-kräftskivebord”?

Detta kommer jag att ställa fram;

  • Rikligt med Kräftor
  • Västerbottenostpaj
  • Ostbricka med Västerbottenost, St:Agur, Brie och Èpoisses (samt vindruvor för dom som äter det)
  • Knäckis
  • Grönsaksstavar av Blomkål, Rädisor, Gurka och Morötter
  • Två olika sorters dipssåser, Röd pestosås och Gucamole(?)
  • SMÖR

Som fördrink kommer jag att servera ett smultronvin (som är LCHF-godkänt vad jag har hört, har blivit tipsad om det) som jag kör i glassmaskinen för att det ska bli slush, sedan mixar jag detta med mynta.

Till efterrätt kommer det bli en lakritspannacotta med antingen hallonsås eller citronsås på, har inte bestämt mig riktigt än.

2 kommentarer

  1. Åh, det där vinet vill jag också veta vad det är! :) Och hur gör du sluschen, bara med is? Tänkte om man kan göra en varant även utan glassmaskin ;)

Kommentarer inaktiverade.