Ett litet steg..

för någon annan men ett väldigt stort steg för mig. För att för mig handlar det inte bara om att blogga utan att även att jag visar upp väldigt mycket av vem jag är som person och jag kan erkänna att det i dagsläget känns väldigt nervöst med tanke på hur mycket hat som finns på nätet idag. Jag har tidigare lovat mig själv att aldrig börja blogga bara för att jag har varit så feg men det är bara att ta tjuren vid hornen.

Något som var en bidragande anledning till att jag har börjat med denna blogg är ett gäng fantastiska människor som jag träffade på Allt för hälsan mässan nu i helgen, min idol Monique och även ett nytt stjärnskott inom LCHF-världen Ronnie, fick mig att tro på mig själv. Men som fick mig även att inse att jag skulle kunna sprida det här budskapet till en helt ny målgrupp i princip. Dagens ungdomar (här räknar jag in mig själv och skiriver mycket utifrån hur jag har upplevt det) är väldigt osäkra, har mycket komplex över sin kropp och är väldigt feettskrämda, detta leder till att väldigt många också mår väldigt dåligt.

Detta vill jag naturligtvis ändra på, för jag har gjort resan från, om man nu generaliserar det, från att vara tjock och olycklig till att vara smal och glad. (Två saker som inte nödvändigtvis hänger ihop men det tar vi vid ett senare tillfälle). Så var snälla och ha lite tålamod med mig i början som en väldigt ovan och oteknisk bloggerska så ska jag göra mitt bästa i gengäld.

 

12 Comments

  1. Grattis vackra Josefine till din blogg! Denna ser jag fram emot att följa! Den är ju super!!! 🙂
    Heja heja HEJA dig!

    Stora BIGGA kramen, you know!
    Monique

  2. Heja dig! Jag kommer verkligen följa din blogg! Känner mig så inspirerad över din viktresa! När jag såg bilden på dig på moniques blogg tänkte jag att det där hade kunnat vara jag! Det roliga var att jag också var på mässan och hade på mig en likadan tröja som dig… För visst var det en bondelid?! 🙂 dock är min ngr storlekar större än din! Men jag kämpar på och nu har jag din blogg att inspireras över! Tack för det! Skriv gärna och berätta vad du åt och om du tränande under viktminskningsperioden, det skulle jag vilja läsa om! 🙂 ha det toppen!
    Vänligen Ida

  3. Hej Josefine!
    Nu så lämnar jag ett litet tassavtryck i din blogg efter att ha läst/ögnat igenom alla inläggen ;.p
    Det ska bli roligt att följa dej via bloggen, hit in kommer jag åter!!

    Kram från Anette (LCHF sen januari i år)

  4. Tänk på vilken insats du gör för andra som är i samma situation som du var för ett år sen!

  5. Heja! Det finns också otroligt mycket nätkärlek. Hoppas att du får möta den istället! Kram på dig.

  6. Grattis Josefine till din nya blogg! Lycka till!

  7. Vilken fin blogg du har Josefine!
    Jösses, vilken underbar historia du har och vilken resa du har gjort! Jag är verkligen helimponerad!!!
    Jag önskar att jag hade sprungit på detta i din ålder istället för när jag nästan var 40 för nu har jag ju lyckats banta sönder min kropp så den inte vågar lita på mig och vikten rasar ju inte direkt trots att jag nästan skulle behöva halvera min vikt…
    Kämpar dock på så gott det går och hoppas på framgång framöver!
    Den här bloggen kommer jag fortsätta att följa och jag ser fram emot flera delar om din historia!
    Kram Cecilia

  8. Vilken fin blogg du har fått upp! Grattis till din LCHF-resa!
    Jag ser fram emot att följa dina recept och få matinspiration.

    Kram!

  9. Så fin blogg du har laget! Den vil jeg gjerne følge! Lykke til videre 🙂

Kommentarer inaktiverade.