Svar på lite frågor

När du gör smoothie, vad har du då för ingridienser och hur tillagar du den?

Vad jag har i min smoothie beror helt på vad som finns hemma i kylen och det är ganska mycket, jag tar vad jag har. Antingen är det

  • 1 dl turkisk yoghurt
  • 1 dl grädde
  • 1 dl frysta bär

eller

  • 2 dl kokosmjölk
  • 1 dl frysta bär
  • 1/2 skopaproteinmedel

Lägger ner alltsammans i mixern och kör runt tills bären har blivit utblandade

Om man ska göra knäckebrödet med inte har varmluftsugn, hur gör man då?

Jag skulle testa med att höja 10-20 grader och sedan ha det inne lite kortare tid, ca en timme.
 Om du tar proteinpulver, tar du det då ibland som måltidsersättning, och i så fall blir man mätt på sånt då?

Använde ALDRIG proteinmedel som måltidsersättning utan har det som komplement i min kost, antingen som ett mellanmål eller i frukostsmoothisar när jag inte äter ägg till frukosten.
 Har du märkt några bieffekter med LCHF? Humör? Svettningar? Osv. Jag svettas otroligt mycket.

Jag har faktiskt inte märkt av någon bieffekt alls faktiskt men det är olika från person till person. Jag vet att en kompis också hade svårt med svettningar när hon började med LCHF men det visade sig att det var kroppens reaktion när hon slutade äta så mycket socker, det gick över efter ca 1 månad.
Hur gör du med träning? Hur är det då med ork i muskler och dylikt?

Jag tränar från och till 4 gånger i veckan, ibland blir det mer och ibland blir det lite mindre. Jag har aldrig tränat utan en LCHF-kost så jag kan inte se någon personlig skillnad men jag orkar väldigt mycket. Någonting som är positivt när kroppen går på fettdrift istället för kolhydratdrift är att förbränningen startar direkt, vid kolhydratdrift tar det ca 20 min. De människor som går  på fettdrift orkar också längre utan att behöva fylla på med något under träningspasset.

1 Comment

  1. Testa den Ryska yoghurten från samma tillverkare, samma förpackning lite mer fett och ännu mer smak

Kommentarer inaktiverade.