Lördagsjobb och Julmarknad

Då jag precis börjat arbeta på mitt nuvarande jobb, efter mitt sommarjobb fick jag ett vikariat som sträcker sig till juli nästa år, har jag knappt någon insparad semester. Så när det då är prat om övertid eller helgarbete är jag aldrig sen att vara med, detta betyder alltså att jag kommer jobba idag men inte en full arbetsdag och det känns väldigt skönt. Och den extra lediga tiden och pengarna som det resulterar i känns inte direkt fel.

Så idag jobbar jag 7-12 och sedan kommer Mamma och Mormor och hämtar mig innan det är dags att åka på den årliga julmarknaden på Taxinge Slott. Förr i tiden var nog kakbordet det som jag såg fram emot mest och kunde med lätthet äta en räkmacka, en bit tårta och sedan kanske någon liten kakbit. Allt detta innan vi gick iväg till delarna av julmarknaden där dom sålde mat med obligatoriska smakprov. Det är konstigt vad man kan förändras på ett år.

Jag tänker definitivt hålla traditionen i liv med kakbordet och i år satsar jag på den goda räkmackan men ”lyfter av” toppingen så det blir LCHF. Då dom är otroligt generösa med räkor, majonäs och ägg så mättar den även utan bröd.