Min historia del 3

Efter alla storhelger kring julen och när det känns som att hela Sverige går in i någon period där alla ”unnar” sig lite extra och det är godis, fika och läsk flera gånger om dagen, bara för att ”det är ju bara jul en gång om året”, kände jag att det var skönt att komma tillbaka in i rutinerna igen gällande kosten. I samband med att skolan började i Januari köpte jag ett gymkort på ett gym precis vid skolan och började träna 5 dagar i veckan, måndag till fredag. Av dessa pass var tre stycken konditionsträning, spinning och intervaller på löpbandet(till en början bara tempoväxlingar i gång men med tiden började jag även springa, kommer ihåg den första intervallen som var 4 minuter gång, 1 minut jogging och sedan upprepades detta 12 gånger) dom andra två passen var styrketräning för att inte tappa för mycket muskler.

Även fast jag hade börjat träna och vågen visade ständigt minus vågade jag inte tro att jag skulle gå ner så mycket mer och dum som jag var köpte jag min balklänning i början av februari. Köpte då en som jag inte fick igen i ryggen och sa till mig själv ”denna ska jag banne mig komma i, annars ska jag inte gå på balen”. Det dyraste plagg jag någonsin köpt var för litet! Klänningen hängde jag sedan undan i garderoben och tillät mig bara att prova en gång i månaden.

Och som sagt månaderna gick, på vardagarna gick jag i skolan och tränade, på helgerna gjorde jag läxor och pluggade inför prov samtidigt som jag jobbade på MAX varje helg. Livet passerade lite utan att jag hängde med och helt plötsligt var det slutet av April, jag fyllde år och det var påsk, tiden hade gått så otroligt snabbt. Vi åkte även på en utbildningsresa till Bryssel med skolan och efter den så skulle jag och mina närmaste tjejkompisar åka vidare till Paris och ha en weekend. Ändå från början hade jag sagt att dessa dagar var fria och jag skulle få äta precis vad jag var sugen på, LCHF eller inte spelade ingen roll. Naturligtvis hade dessa dagar varit en motivation i de mörkaste januari då man bara var tvungen att äta minst ett kilo godis, en påse chips och en stor läsk.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Men när jag sedan var där hade jag absolut inget sug alls efter något ”syndaraktigt”. Jag koncentrerade mig istället på den goda mörka chokladen som fanns i Bryssel och åt av den och Paris är ju som gjort för LCHF om man gillar ost. Det var så fantastiska resor och jag åt precis vad jag ville och när jag kom hem visade vågen +-0.

Och tur var det för när jag kom hem var det dags att klämma sig in i klänningen och åka på ”bal i slottet”. Klänningen visade sig dock vara alldeles för stor så problemet blev det motsatta, allting slutade med ett panikbesök till affären där jag köpte klänningen 2 dagar innan balen och där skulle det ta till baldagen innan jag kunde få en klänning igen. Att som tjej inte vara säker att man har en klänning som passar är något av det värsta man kan gå igenom men det löste sig och jag kände mig vackrare än någonsin på min baldag.

6 Comments

  1. Vilken känsla det måste varit, att ha trott att man skall behöva klämma sig i en klänning och sedan är den så förstor så man måste köpa en annan och inte bara sy in lite i sidan … 🙂

  2. Fasen vad peppad jag blir av din blogg och din historia!!
    Nu jäklar ska här LCHF:as!!

    bra jobbat hörrö!!
    =D

    Men en fråga. Jag har funderat mycket på detta med kosten och träning.
    Du äter inga kolhydrater direkt efter träningen eller? Jag har fått lära mig att det ska man göra…. =S

    Favoritar bloggen å kommer följa gladerligen! 😉
    //Paula

  3. Du är så vacker i din klänning! Underbart!

  4. Har själv gått ner 22kg sen januari och känner igen mej hemst mycket i din historia. Började också vid 106,8kg, idag 84,8! Super skönt! 🙂 Och att få läsa om dej motiverar mej helt otroligt mycket och får mej att inse att det faktiskt är möjligt för mej också att bli smal 🙂 så tack!!

    Önskar dej lycka till och tänker absolut följa din blogg!

    dessutom håller jag med Terhi, Finland! 😀

  5. Jätte grattis till dig och ditt nya liv. Det måste ha varit helt underbart att kunna ha en sådan fin klänning på din bal. Jag och min familj har tillsammans gått ner 70 kg med Lchfkost. Det är en lycka som man inte kan beskriva med ord. Min dotter tar studenten nu till sommaren och hon har gjort en underbar resa -30 kg. Det blir kul när hon ska prova ut sin klänning till balen. Kul att du vill skriva om ditt lchf liv och hjälpa andra. Jag kommer att följa din blogg kramar från Gottelisa
    http://blogg.amelia.se/gottelisa/

Kommentarer inaktiverade.