Socker kan man alltid lita på…

i alla fall när det kommer till att sätta ihop pepparkakshus. Bara för att jag misslyckades rejält förra året med mitt slott så var jag väldigt vrång i år och bestämde mig för att köpa en färdig byggsats. Men istället för att stå och bränna sönder fingrarna med varmt kokande socker tänkte jag sätta ihop det med kristyr, det gick så otroligt dåligt att jag höll på att bryta ihop. Så återigen stod jag där med händerna fulla av varmt socker och ett heltrasigt pepparkakshus. Någon gång ska jag lyckas bygga världens finaste pepparkaksslott men just nu skulle jag kunna hiva ut sk**en genom fönstret och motivera det med att pepparkakor inte är LCHF-godkända för jag vägrar erkänna att jag misslyckats.

Detta bildspel kräver JavaScript.

2 Comments

  1. Jag rekommenderar en limpistol för att sätta ihop ett pepparkakshus. Huset skall ju bara beskådas, inte förtäras…
    Min pappa fick nog när jag var liten och pepparkaksväggarna låg som ett rasat korthus, fram med limpistolen och vi barn kunde sätta igång med dekorationerna. Det är ju ändå det som är det roliga!

  2. Testa blockchoklad, nåt ska det ju vara bra till =)

Kommentarer inaktiverade.