Extra energi

Läser väldigt mycket om folk som är stressade och hör i min omgivning att folk inte hinner med allt som dom har tänkt sig, fönster är oputsade, julklapparna är inte inköpta än, bantningen går åt helsike för att man har inte tid med någonting. I det här läget gäller det att bara försöka koppla av och stressa ner.

Jag brukar skriva upp alla måsten på en lista och kryssa av allt eftersom. Någonting som jag dock alltid prioriterar är mig själv, för att i längden är det mitt liv och det är jag som ska leva och för att kunna leva fullt ut måste man må bra. Om jag ser till att jag äter rätt och tränar lagom får jag tillbaka väldigt mycket energi och orkar med alla dessa måsten som jag stressar över. Jag vill kunna vara så stark och säga jag inte har några måsten utan att ljuga, men jag lider fortfarande lite av ”duktig-flicka-syndromet”.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Häromdagen sjönk jag ändå ner i någon slags svacka. Världens underbaraste M märkte självklart av detta då han fick en liten utskällning på telefon för att jag var så stressad och inte hade hunnit laga mat åt honom (ja det låter helt sjukt i efterhand). Jag fick då en stor bukett med klassiska röda rosor och det senaste numret av topphälsa. När man inte orkar själv är det tur att det finns underbara männsikor i ens närhet❤

2 Comments

  1. Jaha fick visst inte skriva färdigt …Hihi
    I somras körde JAG Gi i några veckor å mådde jättebra men sedan rann det

Kommentarer inaktiverade.