5/5

Avslutar en vecka på gymmet idag och jag måste säga att jag känner mig förvånansvärt fräsch i kroppen och att gå ner till gymmet idag känns lättare än väntat. När man väl kommer in i en cirkel och en vana kring någonting blir det lättare. Tanken ”ska jag gå ner och träna idag” finns inte, utan efter jobbet går jag ner till gymmet och tränar, så är det bara.

Väljer mellan att köra det jag har planerat tidigare i veckan eller om jag ska försöka bättra på min tid på 5km. 5km kunde jag bara drömma om tidigare då jag inte ens orkade springa/jogga i 5 minuter, i dagsläget är det tufft och jobbigt och det ger en jädra adrenalinkick efteråt.

2 Comments

  1. Hej,

    Har verkligen fasnat för din blogg. Har alltid varit väldigt emot LCHF då jag inte tror på att den håller i längden. Känner folk som försökt att hålla sig till dieten men har lika lätt kommit ur den. Därför har jag alltid och kommer nog alltid att föredra GI-metoden som jag försöker att hålla mig till.
    Som sagt, jag utesluter de flesta kolhydrater. Det jag kan äta är smörgåsar som dock är gjort på surdeg som enligt GI är okej. Men även jag inte gå på GI metoden, skulle du rekomendera att äta dessa fetter ändå? Grädde, smör osv? Jag använder mig utav phiadelphia på smörgåsar, använder inte bregott och lätta osv. Men ska jag istället använda RIKTIGT smör?
    Du har faktiskt fått mig till en annan syn till LCHF, har börjat bli mer intresserad men känns som GI är lättare då jag gåt i skolan och inte kan bestämma över kosten på samma sätt som en som jobbar. Jag utesluter alla kolhydrater bara och på det viset är det väldigt enkelt.
    Min fråga är egentligen då om man kan blanda lite GI och LCHF. alltså utesluta kolhydrater och lägga till fett istället. Blir som LCHF då, men känns som att man måste äta LCHF väldigt strikt och inte ”fuska” då visas inga resultat eftersom man äter så mycket fett. Och jag vill inte äta så mycket fett.
    Tycker även din viktminskning är otrolig och oerhört inspierande!

Kommentarer inaktiverade.