Fredagsmys

image

image

Det är dags för Fredagsmys om det så är det sista jag gör, det är dags för fredagsmyyyyys.

Ja idag är det nog Fredagsmys i dom flesta hushåll, godis ska handlas och räcka hela helgen. En familj ska komma överens om vilka chips man ska köpa vilket ofta resulterar i olika sorter för att passa alla smaker. Och sedan ska det vara något speciellt gott att äta och tyvärr resulterar detta ofta i snabbmat för att alla är så trötta på fredagskvällen efter att ha jobbat hela veckan. Känner ni igen er?

Ikväll är jag solo och ska ha riktigt mys, laddar upp med plockmat från affären. Skinka, salami, några olika ostar, inlagd vitlök  den nya favoriten inlagd parmesan ch lite oliver står på inköpslistan. Det är mysmat för mig och det är perfekt för en fredagskväll. Eventuellt köper jag hem några macadamianötter också.

Läser en väldigt bra bok nu som heter godis åt folket och tar upp hur våra godisvanor i Sverige har ökat drastiskt under de senaste 20 åren. Och jag blir nästan illamående och äcklad bara av att läsa om det. Inga problem för mig att slippa godiset ikväll inte…

1 Comment

Kommentarer inaktiverade.