Glass

Häromdagen åt jag vaniljglass från Alvestaglass som är sockerfri och har markeringen LCHF/lågt GI. Glassen smakade helt okej och för dom som inte klarar sig utan tycker jag det är ett bra alternativ. Men det är förstås alltid godare med hemgjord 🙂

Innehållsförteckningen hittade jag på hemsidan.

GAMMELDAGS VANILJ 
Ingredienser: vatten, grädde (laktosfri), äggula, kakao, cocosfett,
fyllnadsmedel (polydextrose), mjölkpulver (laktosfritt),
stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl), emulgering (veg mono- och diglycerider, karragenan), naturidentisk arom, vaniljstång, sötningsmedel (acefulfame k)
Allergiinformation: Produkten innehåller ägg och mjölk.
Näringsvärde/ 100 gr: Kj 549/Kcal 130, Protein 1,3 Gr , Fett 11,5 Gr ,  Fibrer 16 Gr , Kolhydrater 0,5  Gr   (naturliga sockerarter)

8 Comments

  1. Jag har smakat choklad och vanilj. DÅ gillar jag skarpt vanilj..Fast smörkolan lät ju super smarrig 😀

  2. Smörkolasmaken är jättejättegod. Men finns tyvärr bara i små askar än så länge vad jag vet.
    /Kattis

  3. Tack för tipset! Köpte en av vardera idag och ska testa vid tillfälle.

  4. Vad gott! Det skall jag köpa imorgon som fredagsmys. Varför skall man inte dricka mjölk eller äta produkter som innehåller mjöl?:)

    • Mjölk innehåller ganska mycket kolhydrater i form av mjölksocker (eller hur man ska uttrycka det), vissa tycker att mjölk är billigt rent kolhydratmässigt och använder det men jag avstår då jag tycker man får för lite mättnad i förhållande till kolhydraterna man använder…

      • Okej, soya mjölk är alltså då ett alternativ? Vart köpte du glassen någonstans? Jag kollade på Coop igår men hittade tyvärr ingen sån glass:)

Kommentarer inaktiverade.