Matdag innan LCHF

Under tidens gång med LCHF har jag lagt om mina matvanor några gånger och anpassat mina måltider efter klockan och hur mycket energi jag gjort av med. Innan jag började med LCHF såg en matdag ut på detta sätt:

Frukost: Obefintlig då jag inte kunde äta något direkt när jag vaknade och prioriterade att sova en timme längre än att gå upp

Mellanmål: En latte på stationen, ibland ett nybakat bröd till

Mellanmål: Frukt av något slag

Lunch: Obefintlig, hade 15 min promenad till matsalen och det var för jobbigt att gå dit för ”äcklig” skolmat. Ibland åt jag ute när ekonomin tillät, ibland en godisbit men ofta ingenting.

Mellanmål: Mackor med ett glas oboy när jag kom hem från skolan

Middag: ”Vanlig” mat, mycket pastarätter

Mellanmål: Nötter, godis, chips, frukt, oboy, läsk, det som fanns hemma att tillgå i princip.

Detta var mina fasta måltider men jag var ganska duktig på att småäta också…