Sträng LCHF

Som jag skrev tidigare försökte jag hålla mig till under 5 gram kolhydrater om dagen under vissa perioder i början av min viktminskningstid. Anledningen till att jag gjorde det var helt enkelt för att få en kickstart och gå ner så mycket i vikt som möjligt bara för att hitta motivationen till att fortsätta.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Under dessa perioder var maten väldigt enformig men livet handlar inte alltid om att njuta:) Vissa saker måste man bara göra och resultatet som detta gav var värt mycket mer för mig än en varierad kost under en period. Det jag åt var i princip ägg i alla dess former till frukost och lunch, till middag var det kött eller fisk med en klick smör.

Mejeriprodukter uteslöt jag så mycket som möjligt men det slank ner en skvätt grädde då och då, ibland en ostskiva eller lite majonäs. Men inte alls några mängder..

 

8 Comments

  1. Åt du inga grönsaker? Och hur länge höll du på? Vad gav det för resultat?
    Hälsningar Lena

    • Jag körde väldigt strikt under ca 1 månad och det resulterade i ca -10 kg, jag åt dock vissa vitaminer som komplement…

  2. Är inte grädde och ost något man ska omfamna vid strikt LCHF? /Typ nybörjare

    • Detta är upp till varje person då man är olika känslig för just mejeriprodukter, jag avstod i början för att kickstarta och hålla mig på så pass lite kolhydrater. om man ska vara under 5 gram per dag så får man äta väldigt begränsat men annars har du helt rätt i att ost och grädde är fett bra saker 🙂

  3. Din blogg har inspirerat mig väldigt mycket. Jag tar till mig av allt du skriver 🙂 jag undrar om du skulle vilja förklara lite mer märken och exakta produkter du använder i din vardag.. För när jag är ute och ska handla och läser på olika saker känns det som att det finns druvsocker i nästan allt.

    Tack, Elin

  4. Hej!
    Behöver man ta vitaminer som komplement när det bara handlar om en månad? Vilka vitaminer åt du? Tänker mig att äggen innehåller så mycket bra att man inte borde behöva nåt mer.
    Ska nog göra en sträng månad, det lät spännande! 🙂

  5. FRÅGA:
    hur åt dina ägg: kokta, stekta,eller äggröra ? och i så fall hur gjorde du när du stekte eller om du gjorde äggröra???
    Vad åt du till för att hålla dig mätt??
    Kött och fisk är ju mycket enklare för det kan man äta som det är!! och ändå bli mätt.

  6. Hej 🙂
    I det måned du levede med under 5g kulhydrater, dyrkede du så også motion, og hvilken?

    Hilsen Stine

Kommentarer inaktiverade.