Mandelbröd

Någonting som jag saknade tidigare som lchfare var mjukt bröd men nu har jag äntligen prövat på att göra mandelbröd i micron. Receptet svävar runt på internet men jag delar ändå:

  • 1 dl mandelmjöl
  • 1 ägg
  • en klick smör
  • lite salt

Smält smöret i micron så det blir mjukt, rör sedan ner ägget, mjölet och saltet. In i micron på full effekt i ca 2 minuter. Jag har min smet i en liten hög skål så att brödet blir format som en fralla:) Detta blir två stycken bröd när man skurit itur dom och räcker till 2 personer.

4 Comments

  1. Smakar mandelbrödet gott?
    Eva som undrar.

  2. Jag gjorde detta brödet nyss för första gången och det var super gott. Har gjort massa olika lchf bröd men inte fått den där goda bröd känslan. Men detta tog mig med storm. Mitt nya frukost bröd kan jag ju säg 😀

Kommentarer inaktiverade.