Julen med LCHF

Ibland undrar jag hur många extra lösnummer och bilagor de stora kvällstidningarna säljer i December innehållandes olika artiklar om hur man ska klara av att hålla vikten i jul. Jag undrar också hur många missnöjda svenskar som följer dom nya lätta, smala recepten men som sedan tycker att dom är värda att unna sig en sån här, och en sån där och bara en sådan till, det är ju faktiskt jul…minst lika många.

Att klara julen som lchfare ser jag absolut inte som några problem alls utan man kan äta i princip allt. Jag själv brukar gå loss på gammelmormors lax med romsås, ostbrickan, skinkan och sen prinskorvar. Sedan gör vi även en julpaj (jag älskar den pajen och försöker klämma in den till varje högtid, julen gör den till julpaj) som är otroligt smaskig.

Så njut av julmaten med gott samvete. Att uppleva Julafton utan matkoma är någonting som alla borde göra…

5 Comments

  1. Hej.
    Jag har länkat till denna sidan från min blogg, hoppas det var ok!

Kommentarer inaktiverade.