Matdag nu

Vad och hur jag äter förändrar ständigt då jag är en periodare när det kommer till mat och särskilt när det kommer till frukosten. Men såhär ser mina matdagar ut just nu:

Frukost: Knäcke med julskinka och en kopp te

Mellis: En kopp te

Lunch: Rester från gårdagens middag

Middag: Vad jag äter ser ni alla i veckomenyn:)

Mellis: En kopp te och nu på senaste tiden julgodis (lite för mycket)

Det jobbigaste med att jobba för mig är mattiderna och under de pauser man får ligger fokuset på maten. På vårat jobb är det frukost vid 9, lunch vid 12-snåret och sedan eftermiddagsfika klockan 3 och det är väldigt svårt att stå emot frestelserna och det blir väldigt lätt att man äter bara för att man ska, alla andra gör det. Men jag jobbar väldigt mycket med att äta när jag är hungrig och inte bara för att, det som jag gör är att ta en kopp te eller glas vatten så att jag har någonting…

 

