Julpaj

Ända sedan jag nämnde julpajen har önskemål om recept trillat in och självklart delar jag med mig, den är dock inte helt lchf-anpassad än och har ni tips på hur man ska byta ut kavringen får ni gärna säga till. På senare tid har jag gjort pajen som en röra bara, eller serverat i ostkorgar ( samma recept som ostchips bara att jag böjt till chipsen till korgar).

Pajdeg:

  • 2oo gram kavring
  • 50 gram smält smör

Mixa kavringen till smulor och blanda ihop med smält smör, tryck ut i pajform.

Pajröra:

  • 2 kokta ägg, hackade
  • 1 avokoado, hackad
  • 200 gram skalade räkor, grovt hackade
  • 200 gram kallrökt lax (slemlax som jag kallade det förr)
  • 1 rödlök, finhackad
  • creme freiche
  • majonäs
  • dill, salt, peppar

Hacka allt och blanda ner tillsammans med creme freiche och majonäs till önskad ”kläggighet” och smaka sedan av med kryddorna. Dekorera sedan med svart- och rödrom och några dillvippor..

5 Comments

  1. En lchf pajdegsbotten som svalnat borde funka fint. Tack😉

  2. Hej! Jag hittade din blogg för någon vecka sen, och läste om dig i senaste numret av LCHFmagasinet för några dagar sedan. Du berättar en helt fantastisk historia och jag blir jätteinspirerad!! Stort tack för att du delar med dig och fortsatt lycka till!

Kommentarer inaktiverade.