LCHF-snabbmat

Som ni kanske vet så jobbade jag extra på MAX under min tid i skolan för att dra in lite extra pengar och MAX är även en snabbmatsrestaurang som många lchf:are väljer. Jag har lite saker som jag vill uppmärksamma er på för att göra måltiden lite bättre och även mer mättande:

  • ALLA hamburgare kan fås i low-carbbrödet, även ”dagens”
  • Bearneisesåsen innehåller minst kolhydrater och kan fås på hamburgaren istället för dressing
  • Man kan byta ut det vanliga köttet mot kyckling
  • Man kan köpa till extra kött eller byta ut det vanliga mot ett Grand de Luxe-kött

11 Comments

  1. Oh! Jag visste inte att man kunde ta alla burgare i salladsblad😀

    • Jodå:) man kan byta bröd,kött, dressing…man kan i princip göra sin egen burgare. När man jobbat där kan man den enklaste vägen, den billigaste haha..

    • Brukar själv ta en delifresh kycklingburgare med umamidressing istället för den vanliga och sedan Bacon på burgaren.

  2. Hur är det med kötthalten? Är det 100% nötkött i Max burgarna?

    • Kötthalten har jag inte stenkoll på men vet att den är helt okej, kycklingburgaren är bäst. Men annars är det bara nötkött i burgaren..

  3. Min syster skulle just nu beställa en Lowcarbburgare på Max i Södertälje. De hade ingen sallad så de kunde inte erbjuda någon Lowcarbburgare…. Jag som precis tipsat henne om det du skrev. Men tack för tipset. Vi får hoppas det finns något annat Max som kan fixa den😉

    • Säg åt dom att använda en salladsbas som substitut om det händer igen..blir som en hamburgesallad men den mättat lite mer än en vanlig sallad.

  4. Googlade just lite LCHF-snabbmat och hittade detta. Vi brukade köpa vanliga umami-mål med grönsallad tidigare och kasta brödet, men det här var ju tusen gånger bättre! Kan varmt rekommendera Umami i lowcard-”bröd”. Sambon tog en sån, och jag en med extra kött – ujuj så mycket mat det blev🙂. Men otroligt gott! Tack så mycket för tipset, lätt den nya snabbmats-favoriten.

Kommentarer inaktiverade.