Röror eller smet

Efter en tids LCHF-ätande så började jag göra olika röror med ägg i, tyckte det kändes fräscht med en röra på ägg och majonäs om amn jämförde med ett stekt ägg och bacon. Ett tag var det nästan det enda som jag åt och frågan blev då från mina närmaste: ”vad är det du äter för smet idag då”, svaret blev oftast ”en äggsmet”. Så här kommer receptet på en äggsmet:

Curryäggsmet

1 hårdkoktägg

Hackad salladskål

Majonäs

Curry

Hur man göra? Hacka och blanda runt. Enkelt och gott.

För att fylla ut kan man ha i:

Tonfisk
Kyckling
Knaperstekt bacon
Strimlad skinka
….bara fantasin och smaken som sätter gränser

Tonfiskröra

1 burk tonfisk

1/3 purjolök

Majonäs

Salt och vitlökspeppar

Blanda ihop och smaka av.

Tonfiskröra med ägg

1 burk tonfisk

2 hårdkokta ägg

1 hackad rödlök

½ röd paprika

Majonäs

Salt, peppar, vitlökspeppar

Hacka ner allt till småbitar och blanda sedan ihop med majonäs och smaka av med kryddor.

4 Comments

  1. Visst är det gott med röror!! Man ju blanda i vad som helst. Har ätit kokt äggröra nästan varje dag sen i aug då jag började med LCHF och tycker det är lika gott fortfarande! =)

    • 🙂 jag har lätt för att tröttna, är en periodare och äter helst samma sak till frukost, lunch och middag i en vecka och sen aldrig ner igen typ…

  2. Smaskigt tips! Jag har inte provar äggröror än men nu när jag fått recept så ska jag testa🙂

    • Äggröror är det bästa när man tröttnat på vanliga ägg eller behöver lite variation:)

Kommentarer inaktiverade.