Fakir

Efter en veckas ”normal” LCHF för min pojkvän går nu vi tillsammans över på fakir, målet är att hålla på i två veckor. Det kommer att bli tufft men det går att göra. Anledningen till att vi kör fakir är att snabbt komma i form, lite som en snabbantning men ändå inte, mer som en detox. Känner att jag gått upp lite under julen trots LCHF:ätande och jag har kvar det förbannade sötsuget efter alla små fikapauser som blivit, så det är främst det som jag vill få bort.

Men vad är då fakir? Alla har sina egna uppfattningar och variationer, för MIG innebär det att ligga så nära noll (kolhydrater) varje dag.

Hur lyckas man med detta? Jo genom att äta rena proteiner och fett.

Mannen, myten och legenden🙂 Sten Sture Skaldeman har skrivit mer om detta och GI Noll och jag rekommenderar verkligen att ni läser hans historia om ni behöver lite motivation.

2 Comments

  1. Jag har lästa flera böcker o behöver nog göra det igen … Lycka till o det ska bli kul att höra hur det går … Skriv gärna VAD ni äter så ska jag testa sen ….

Kommentarer inaktiverade.