Super Healthy Boosters De Luxe… del två

Och nedan följer de fem sista stjärnorna!

Tomater innehåller karoten som kan reducera riskerna för prostata-, lung och andra cancersorter. Dom innehåller också mycket C-vitaminer som hjälper huden att bevara sin färg och textur på äldre dagar…

Tomater äter jag på mackan eller i sallader

Pumpakärnor är fullproppade med bra mineraler och antioaxidanter samtidigt som dom fungerar anti-inflammatoriskt. Dom boostar också immunförsvaret och sänker cancerrisken.

Jag äter mina pumpakärnor i knäckebrödet eller i yoghurten, dock ska jag nog öka mängden lite nu med dessa fördelar!

Kål innehåller stora mängder vitamin A, C och K och innehåller mycket Kalcium, järn och magnesium som hjälper till att balansera huden.

Jag äter gillar kål men äter det inte så ofta som man borde, coleslaw med röd- eller vitkål är en standard, annars är brysselkålen en favorit.

Citron innehåller över 200 enzymer som hjälper till att avgifta levern men också C-vitaminer som hjälper till att bevara hudens kollagen och reparera skadad vävnad.

Citron använder jag som krydda i maten eller äter en klyfta som frukt..

Sardiner är fulldroppade med Kalcium, Vitamin och B12 samtidigt som den innehåller stora mängder Omega 3 som hjälper till att förebygga vissa cancerformer.

Jag personligen gillar inte sardiner särskilt mycket så jag har faktiskt inga tips på hur man bakar in dom i kosten. Men jag ska försöka bli lite modig och prova på dom igen..

2 Comments

  1. Bra inlägg! eftersom det står del två så undrar jag när det första inlägget kom upp? jag kan inte hitta det… tack!

    • Miss från min sida då jag lade in dom i fel ordning, del ett kommer under veckan

Kommentarer inaktiverade.