Fredagsmys

image

Idag kom min nya bebis på posten, Sex and the City-boxen. Känner att man måste ha sett den serien som tjej och det tänker jag klara av i helgen.

Förr var seriemarathon fyllda av skräpmat, det skulle vara godis, chips och dipp,dricka och glass. Och sedan gärna en pizza också. Blir nästan mätt av att skriva allt..

Idag blir det Loka, ska pröva den nya smaken med hallon och sedan blir det eventuellt lite jordnötter eller paranötter.

Gillar dessa myshelger då man verkligen kan slappa och ta igen sig efter en tuff vecka, känner att jag behöver det.

3 Comments

  1. Men pizza kan du ju mysa med …
    Jag gör en omelett på 2 ägg och 2 msk grädde o steker den på båda sidor i smör i stekpannan . Låter den vila eller så gör jag många o fryser ner till pizza o wraps .
    Lägg på en plåt och torka till den i ugnen en stund på 225 grader . Stek bacon lök svamp m.m och ta ut omeletten lägg på tomatsås pizzakrydda baconblandningen o OST och grädda till lagom färg Sååå gott ev lite vitlökssås på majjo creme fraiche o vitlök 🙂
    Myshelg ……

  2. Jag kollar på hela SATC serien plus bägge filmerna säkert 2ggr/år! Såå jäkla bra 🙂

    Lite frågor som jag hoppas att du kan svara på!

    1) Om jag skulle prova på Fakirdieten är det bara smör jag ska äta som fett då? Jag har förstått att man inte ska äta grädde och creme fraiche och så. Men är avokado ok?

    2) Vilket kokosfett rekommenderar du? Det med kokosmak eller det utan? Har sett att det med kokossmak alltid är dyrare och vilken märke rekommenderar du?

    Catharina

    • Hm, lite sent men hoppas du får nytta av det ändå. Avokado skulle inte jag äta under fakiren då den är ganska hög i kolhydrater. Jag höll mig till smör och kokosfett som fett.

      Jag kör på markattas kokosfett och har en med och en utan smak, beroende på om jag vill att det ska smaka eller inte.

Kommentarer inaktiverade.