Och ni som glömde köpa Expressen

Kan läsa artikeln om mig även här

15 Comments

  1. Vilken resa du gjort! Du är så inspirerande!
    Tack för en superbra blogg!

  2. Wow!
    Jag läste om dig i Kvällsposten i helgen och nu kommer jag att följa dig här på din blogg. Jag håller på med XtraVaganza just nu och är inne på min tredje vecka som går jättebra. Efter min påsdiet tänker jag äter enligt LCHF och jag har hittat många bra goda recept hos dej. Det enda jag funderar på är storleken på portionen. Vad är bra?

    Önskar dej en fortsatt trevlig måndag kväll
    KramKram
    Lotta

    • Vad härligt att det funkar bra och grattis till ditt nya liv. Man ska äta tills man är mätt men man ska inte storkna, jag ska försöka lägga upp lite mer bilder på mina portionsstorlekar, lättare att visa med bilder än att försöka beskriva.

  3. Jag har följt din blogg en tid men det var extra kul att läsa detta reportage! SÅ bra jobbat!! =)

  4. Grattis Josefine!
    Läste artikeln och det är väldigt impponerande med din viktnedgång. Här skall du få mer vatten på din kvarn.

    Jag själv började med LCHF den 12/9 2011 efter att jag sett på vetenskapensvärld. När det stod klart för mig att det var livsmedel och medicinindustrin som stod bakom alla studier samt skrämselpropagandan om kolesterol osv.

    Så bestämde jag mig över en natt. Jag är diabetiker typ1 och har förbättrat alla mina värden till praktiskt taget normala nivår, det sparar njurar, kärl och hjärta men även hjärnan som får en väldigt jämn socker nivå.

    Läkaren sa att hon ville gratulera till dom fina värdena den 13/1 2012 Vad har du gjort? frågade hon. Vi tar det sedan sa jag först vill jag att vi går igenom alla värden så skall jag berätta. HBA1C som är det som kallas för långtidssockret låg på 5,2 har legat upp mot 7-8 en ickediabetiker har mellan 3,5-5 Utsöndringen av protein, njurarna, har legat på 8 skall vara under 3 och låg nu på 2,8. Kolesterolvärdena låg på 5 med ett HDL på 2,6 mao, bra. Nå vad har du gjort nu då? jo jag har slutat med måltidsinsulinet och lagt ner allt vad kolhydrater heter svarade jag. Hon sänkte långsamt sitt block till knät och svarade att det funkar uppenbarligen för dig men det var inget hon kunde rekomendera. Dessutom har jag tappat 8kilo 86-78 skall väga 73.
    Det är det som är problemet dom vägrar inse det levande exemplet som sitter framför dom och gjort sig själv frisk med kosten, inte har annorlunda ämnesomsättning änn dom själva eller någon annan.

    Slutsats LCHF är nyttigt jag är väldokumenterad av sjukvården så mina värden stämmer och sannolikt har alla även ickediabetiker nytta av att äta så här.

    Jag vill ge alla en orsak att äta så här och för mig och mina närmaste är mina förbättringar i värden ännu en orsak för mig var viktnedgången en bonus.

    Det blev för långt men det går inte att korta ner!
    mvh
    Tommy Carlsson

    • Bra Tommy ,, vill dem inte inse fakta av de som lever LCHF i verkliga livet så får dem väl slippa då men naturligt är väl ändå att inga kolhydrater – inget insulin varför äta kolhydrater o tillsätta insulin … De kanske fattar en dag … Lycka till i fortsättningen😉

      • Tack Lotta.
        Jag tror att deras ovilja att se är förknippat med dels deras utbildning och dels de missförstånd som uppkommit genom ”summerande forskning” eller om ni så vill ”sponsrad forskning” du får det svar du vill om du betalar för svaret. Ingen absolut ingen bryr sig om hur individen mår.

        Jag vet och även läkaren vet men dom har inte mandat eller utbildning att föreslå en sådan diet.

        Vet ni hur mycket insulin som produceras per dag? Den mängden skall absolut inte minska.

        Det är så många intressen som strävar emot individens välbefinnande att man inte kan lita på någon mer än sig själv.

        Tragiskt men jag vet och kan bara med mina erfarenheter dela med mig på denna typen av forum.

        DET SKA VA FETT!!!!!!!!!!!!

        Feta hälsningar
        Tommy.

    • Det är bara att gratulera, än en gång kommer det fram vad LCHF kan göra för ens liv, är det okej om jag kopierar denna kommentar och gör till ett inlägg?

  5. Läste artikeln nu efter att kostdoktorn tipsat på sin blogg… Bara att gratulera! Du ser underbart frisk och kry ut…😉

  6. Hej Josefin!

    Vad det är roligt att se solskenshistorier som din! Du ser ut som definitionen av hälsa, vacker var du innan med, men nu strålar du verkligen! Det är så starkt att ställa upp och berätta om din resa, på så vis kan du hjälpa många, kanske främst unga tjejer till bättre liv. Håll huvudet högt och var stolt över dig själv!

Kommentarer inaktiverade.