Update

Ni är några som frågat hur det går för mina LCHF:are i min närhet och jag skulle vilja säga att det går fantastiskt bra, är riktigt stolt.

Alla i min familj äter enligt LCHF (förutom min lillasyster på 10 år) och dom trivs bra. God, ny, enkel mat som mättar och gör så att man håller sig mätt och ger energi. Till och med Kanelbulleälskaren anammar LCHF-maten för att gå ner dom sista kilona, något jag aldrig trodde skulle hända!

I övrigt, ökad ork och mer lust till att göra någonting, Vissa har kommit igång med träningen för att skynda på resultaten.

Ett minskat sötsug efter gamla favoriter är aldrig fel…

En som ”bangat” ur är min Markus, han trivdes helt enkelt inte med LCHF som livsstil utan vill ha mer valmöjligheter gällande maten så vi går tillbaka till hur det var förut. Vi äter i grund och botten samma mat bara att han äter kolhydrater till, funkar alldeles utmärkt.

Något som han dock har ändrat på är mängden kolhydrater och det är ett stort steg, kolhydrater utgör inte 50% av måltiden längre utan kanske 30% och det är en klar förbättring.

Hur går det för er andra som körde igång vid Nyår?

4 Comments

  1. Hej! Det går mycket bra för mig. Jag har gått ner 4,5 kg på tre veckor ( är inne på min fjärde nu ). Det är jobbigast på helgerna när man annars förr alltid åt något sliskigt och när man ser andra äta godis, chips o.s.v. Men även fast det ser så gott har allt mitt sug försvunnit och det är så underbart. Att småäta på kvällarna har jag också slutat med helt och jag känner mig så stolt. Jag blir lika peppad för varje vecka när jag ser att vågen går neråt. Förra veckan åt jag en finn crisp till varje frukost men ändå hade jag gått ner 1,5 kg så det kan inte ha påverkat vikten så mycket.
    Har du något tips att dela med dig om?
    Jag verkligen gillar din blogg iaf.

    • Härligt att höra, tyckte också att det var jobbigt att se andra äta, eller ja tycker fortfarande. Även om jag inte är sugen så stör jag mig på när andra äter snask,
      helt enkelt för att jag vet vad det gör mot kroppen. Har tex lite svårt att gå på bio med allt snaskande, lite paranoid kanske? 🙂
      Känns inte som att du behöver några direkta tips med tanke på dina fantastiska resultat hittills, mer bara att kämpa på!
      Är det något så är det bara att höra av sig!

  2. Vad jag är rädd för när det gäller dem som äter fett fr lchf, och kolisar till det, är att vikten ökar. Ngn som vet? Man verkar ju vara känslig för kolhydrater r man äter fett.

  3. Jag började i Måndags, blev så himla inspirerad av dig!!! =) Än så länge går det jättebra, jag räknar även ut varje dag på kvällen hur mycket kalorier, och hur dagens energiintag sett ut från http://www.minmat.se. Idag har jag ätit 900 kalorier, och är mätt! (Kör liknande din fakir, massor med ägg och smör samt riktigt köttig och fet salami) Har aldrig tidigare kännt mig såhär mätt trots ett såpass lågt intag! Har testat pulverdiet innan och hade ungerfär samma intag och var då på väg att dö av hunger! Så det känns häftigt! =) Väger 72,4 kg till mina 1.61 cm så har som mål att gå ner till 57 kg. Så har 15,4 kg, men det jag undrar över hur blir magen om jag går ner de kilona? Blir det kvar någon hud som hänger på magen eller försvinner det också? Det är jag mest rädd för att jag ska gå ner, men få en ”hängig” mage. Eftersom jag vill ju se snygg ut i bikini till sommaren :/ Tack för en superbra blogg, hade jag inte hittat den så hade jag nog testat pulver eller något annat desperat igen, och misslyckats… Men denna gången ska jag lyckas, har till och med reggat en blogg för att sporra mig själv!

Kommentarer inaktiverade.