LCHF-scones

När det är kallt ute så skriker jag efter te i mängder, vill bara sitta inne och mysa. Igår  slog vi till på scones till brunchen (sovmorgon och promenad på morgonen försköt frukosten till lunchtid) och jag gjorde en LCHF-variant för första gången. Ganska lyckat måste jag säga. Hade tyvärr ingen clotted cream kvar så det blev massor med smör, ost och mixade hallon (syltsubstitut) istället, supermumsigt och värmande.

Detta recept gav 6 STORA scones..

2,5 dl pofiber
2 tsk bakpulver
1 krm malen kardemumma
1/2 msk fiberhusk
salt
4 ägg
1 dl grädde
1/2 dl créme fraiche

Vispa ihop grädde, ägg och creme freiche i en skål och de torra ingredienserna i en annan. Blanda sedan ihop och låt svälla i 10 min.  Klicka ut på en plåt och grädda i ugnen i ca 10 min, 200 grader.

 

2 Comments

    • Försöker bli bättre men skälla på mig igen om jag blir alldeles för bedrövlig..

Kommentarer inaktiverade.