LCHF-Middag

image

Jag är en optimist, särskilt när det gäller tid. Jobb, handling, spontan promenad sant att kvällen ska förberedas. Men det går när det är kul! Ska bli skönt att få snacka massor med skit..

Flickorna som kommer ikväll håller inte på med LCHF men hela kvällen går i det temat, inga kolhydrater här inte🙂 ska bli kul att se deras reaktion på maten.

Det blir lite favoriter från mitt håll, baconkyckling, sparris, ostchips, pannacotta…

Nu måste jag verkligen sätta igång, har tagit fram hallonen hittills så jag har lite att göra!

7 Comments

  1. Lycka till med bjudmaten, jag är säker på att de kommer att gilla den.
    Önskar dig en toppenkväll!
    Eva

  2. Det blev säkert en kanonkväll … Men … Oftast är ju vår mat för fet för vanligt folk ……

    • Dom sa att det var gott och att dom var riktigt mätta, ingen saknade sötsnacks under kvällen så det var ett bra betyg,

  3. Åh, vad gott! Förstår att de blev nöjda. Har faktiskt aldrig upplevt att någon blivit missnöjd. Till och med de som älskar pannkakor brukar älska LCHF-pannkakor minst lika mycket. När barnen hade kompisar hemma sist och fick pannkakor gjorda på fiberhusk, grädde och ägg stekta i massor med smör, sade kompisarna att det var de godaste pannkakor de någonsin ätit. Och då pratar vi om barn som går på McDonald’s flera gånger i veckan. (Ja, tyvärr och det spelar ingen roll vad jag säger till föräldrarna, så åker de dit och har kylskåpet fullt av Flora och yoghurt med smarties ovanpå i locket, för fett, det är ju farligt.)

    • Der är synd att det är så svårt för vissa att inse hur mycket dom skadar sina barn genom att ge dom sådan mat. Är väldigt avundsjuk på dom barn som får växa upp på lchf, jag hade gjort vad som helst för att få göra det.

      • Ja, verkligen och det går lätt att se resultaten på utsidan för varje år som går. Inuti blir det säkert ännu värre. Håller helt med.

Kommentarer inaktiverade.