Surpuppa..

Jag ( och andra i min närhet tydligen 🙂 ) märker att jag blir sur när jag inte får träna riktigt som jag vill. Under några veckor har jag haft ont i ryggen och därmed inte kunnat träna så som jag vill. Förra veckan blev det bara kondition och core, en styrkenörd som jag saknar då skaket, darret som man får efter att ha lyft riktigt tungt.

Men jag försöker ändå hålla fast vid principen att gå ner till gymmet dom dagarna i veckan som jag normalt sett tränar på, vill hålla rutinerna för det är lätt att slinka ur annars.

Att jag är en surpuppa tror jag beror på att jag inte får det endorfinpåslag som jag normalt sett får vid träning. Dessa endorfinerskapar euforikänslor, minskar stress, stärker immunflrsvaret och är smärtstillande, inte konstigt att man mår dåligt utan dom när man är van att få det.

Jag som skulle bli sommarfit…

 

8 Comments

  1. Åh vad jag känner igen mig. Nu när jag inte får kickar av socker och kolhydrater längre blir träningen allt viktigare för mitt humör och min energi. Har också haft en ”surig” dag men nu har det gått över och jag ser fram emot att nästan kräkas på bandet av intervallerna imorron 😉

    • Haha känner samma känsla. Man längtat efter att bli helt soppslut och att det bara ska rinna svett…

  2. Vad duktigt du är, får jag fråga hur lång tid tog det dig att gå ner 44 kilo? Jag har just börjat med LCHF, är inne på min andra vecka men det går riktigt långsamt för mig:(.

    • Det kommer, der tog ändå nästan ett år. Kan skriva ut lite mer vikter vid speciella datum, har försökt och skriva ner under tiden.

  3. Jag blir likadan!
    När jag är ute på veckolånga arbetsresor och inte hinner (jag prioriterar sömnen när jag jobbar 12-14 timmar om dagen) så blir jag grinig. Blir rastlös i kroppen och kan inte sitta still.

    Och jag har svårt med vilodagar. Jag måste vara totalt sänkt för att ta en vilo-vilodag. Många vilodagar blir det promenad på 😀

    • Vilodag är promenad, vissa dagar har jag tänkt att bara bura in mig och släppa ner i soffan. Det funkar i några timmar sen måste jag ut och röra på mig.

Kommentarer inaktiverade.