Fettdieten

Kommer ni ihåg att jag skrev att motivationen till att laga mat tryter lite, anledningen är att jag har fastnat i samma matvanor med samma mat vecka ut och vecka in. Jag tog därför tag på det blev medlem på fettdieten.se en fantastiskt inspirerande sida helt i LCHF-anda, inte lika ytlig och enformig som andra sidor kan vara utan den känns personlig.

Gustaf Segerström som driver sidan och har gjort en egen hälsoresa med LCHF

Det man får när man blir medelm är bland annat:

– 14 kursbrev via e-post
– Över 500 LCHF-recept
– Stöd via e-post alla dagar
– 8 Military weeks
– Mimmi Metall Bootcamp
– Inga reklambanners
– Tillgång till FAQ:en
– Dagliga tips och råd
– Din egen hälsodagbok
– Läsa alla hälsodagböcker
– Läsa/skriva kommentarer
– Vikt- och måttstatistik
– Tips på vardagsmotion
– Kost och hälsorådgivning
– Läsa om nya LCHF-produkter

Och mycket mer!

Jag har fått mitt första kursbrev och det är lätt att läsa och hänga med i även fast man inte är så insatt i LCHF-kosten. Det som jag gillar allra bäst är nog alla nya recept och den egna hälsodagboken som man kan kombinera med vikt- och måttstatistik. Har försökt att göra det hemma men det faller alltid ur.