Trygg och snygg i sig själv

Förr, (när jag vägde lite mer) la jag mycket mer fokus på hur jag såg ut. Jag köpte mycket mer kläder och fixade verkligen i ordning mig varje dag, sminkad och håret fixat.

Nu är jag lite mer avslappnad, köper inte alls lika mycket kläder och jag kan visa mig utan sminket och allt hår i en bulle på huvudet.

Egentligen borde det vara tvärtom, att jag skulle köpa mer kläder nu. Bara för att det finns större utbud och det jag vill ha finns nästan garanterat i min storlek.

Jag tror att min”avslappning” gällande mitt utseende beror på att jag är mycket mer trygg i mig själv nu. Jag kan gå osminkad och ofixad nu när jag är smal för jag sänder fortfarande ut meddelandet att jag tar hand om mig själv. Om jag skulle gått osminkad, ofixad och i ”fula” kläder förr skulle jag sänt ett annat meddelande, att jag i princip var för lat för att ta hand om mig själv.På dessa bilder är jag visserligen tillfixad, för att jag tycker det är kul att fixa mig, inte för att jag känner mig tvungen! Ganska fantastiskt att titta på bilder och tycka att man själv ser bra ut…

7 Comments

  1. Just detta har jag satt som mål när jag tidigare börjat banta, att kunna klä mig hur som hellst – fult, lagom eller totalpiffad. När jag n startade lchf tänkte jag inte ens det. Kul att höra att su nu upplever det som jag snart får känna. För en vecka sen gick jag in på HM och provade byxor. Deras 44 var för stor runt magen och jag köpte nga för jag tyckte inte om modellen. Det har inte hänt ofta för mig. Nu går jag och myser vid tanken på att få köpa det jag vill ha till våren. Helen

  2. Känner igen mig. Nu ska jag inte påstå att jag varit överviktig. Däremot hade jag några kilo för mycket tidigare som jag blivit av med nu. Kan t.o.m. träffa vänner och bekanta utan smink. 🙂 Så skönt.

    Däremot har mitt klädkonto inte minskat, tvärtom dessvärre. 🙂 Men det är ju bara för att allt passar för en gångs skull.

  3. Du är jättefin och har en trevlig blogg.

  4. Vad du är klok. Och grymt snygg på tivoli-bilden speciellt.

Kommentarer inaktiverade.