Grönsaker

Grönsaker och LCHF, hur fungerar dessa ihop?

Jag personligen äter grönsaker för att jag tycker att det är gott och det är någonting som jag väljer att lägga kolhydrater på. Däremot så överdriver jag inte mitt intag och försöker hålla mig till gröna grönsaker.

Jag äter:

  • Blomkål
  • Broccoli
  • Salladsmixer
  • Gurka
  • Tomat
  • Parprika ( i måttliga mnägder, blir söttriggad annars)
  • Lök
  • Sparris

Jag äter inte:

  • Majs
  • Bönor
  • Morötter
  • Rödbetor
  • Palsternacka

Vissa ser grönsaker som dekoration på tallriken och jag är villig att hålla med till en viss del, jag äter mer än bara dekoration men jag äter mig inte mätt på grönsakerna. Det är fettet och proteinet som har huvudrollen i min mat rent energimässigt, men sallad är ganska luftigt så det kan ta ganska stor plats på tallriken.