Jag är smal, alltså finns jag

Så känner jag ibland. Förr var det inte mycket prat om mig på samma sätt som idag, folk ringer, smsar och skriver inlägg på FB om hur duktig jag varit och att det var bra jobbat. NU får jag höra allt detta, jag har vägt nästan lika mycket som jag gör nu sedan i somras men jag får inget cred för det förens jag är med i tidningen här och där.

Gamla vänner vill ta upp kontakten igen, folk utbrister saker som ”shit vad snygg du är, här har du mitt nummer, ta det och hör av dig” och sedan dom klassiska kommentarerna som ”jag visste att du skulle klara det”.

Jag är väldigt tacksam över den respons jag fått genom att gå ner såhär pass mycket i vikt och inser att mycket av den uppmärksamheten har jag fått tackvare media. Men när det kommer till nära vänner som känt mig hela livet och först nu börjar intressera sig blir jag bara trött. Trött på att jag finns nu när jag är någonting, nu när jag är smal och enligt andra snygg. Jag vill finnas för att jag är jag och jag är den person jag alltid har varit!

4 Comments

  1. Var det du som var med i bilagan Evelina till Eskilstuna-Kuriren igår?

  2. Det där känner jag igen! Fast åt andra hållet. Alltså jag gick från att vara smal till tjock under en ganska kort period och det märks tydligt hur vissa människor förändrar sin attityd gentemot en. Har dock funderat på om det varit jag som ändrat personlighet eller så, men kommit fram till att så är inte fallet. Rätt sjukt tycker jag! Äkta vänner finns där oavsett! Tack för en fin blogg.

    • Jag har också haft samma tankar gällande personligheten men så är inte fallet enligt mina vänner som fortfarande står mig nära, alla människor förändras med tiden..

Kommentarer inaktiverade.