Nyfunnen träningsinspiration

Förra veckan provade jag på att träna med kettlebells under ett helt pass, saken var den att jag hade lite tajt om tid men ville ändå få in ett bra pass. Resultatet blev 3 olika övningar med kettleballs och sedan lite core. Mellan Core-övningarna och kettleballsen slängde jag in lite step för att hålla pulsen uppe.

Jag använder mig väldigt ofta av min puls som mätare då jag har svårt för att pumpa ut mig riktigt mycket rent styrkemässigt, behöver därför hålla en hög puls och göra det fysiskt jobbigt under hela passet för att jag ska få min kick.

Ni som har gått på dessa underbara Crossfit pass som finns lite överallt, har ni lust att dela med er lite av era övningar, tips etc? Tänkte bygga ihop mitt eget pass utifrån vad jag har.

2 Comments

  1. Jag har aldrig gått på crossfit, men jag har kört mycket kb-träning hemma.

    Jag brukar köra clean and press, snatches, swings, knäböj, russian twist och halo bland annat. Kolla traningsprogrammet.se och sök på kettlebell, mycket bra övningar. Även youtube är en guldgruva.

  2. Nej, styrkeprogrammet.se ska det vara, jag som svamlar🙂

Kommentarer inaktiverade.