Påskägg

Påsken närmar sig med stormsteg och det är den högtid som vi köper mest godis till, läste någonstans att ”normal” godiskonsumtion för en person under påskhelgen uppgår till över 1 kg(!), det är helt sjukt. Men jag kommer ihåg hur det var under påsken förr och när man tänker efter så blev det nog runt ett kilo. Alla påskägg som man fick från höger och vänster (tack så mycket för dom, vill gärna få dom i år också men med annat innehåll) och sedan godiset som ställdes fram under helgen.

Jag tycker att påskägg hör påsken till och då tänker jag både på dom klassiska kokta, målade äggen och sedan dom i papp som Påskharen kommer med. Det är en fin tradition som jag håller på, i år blir det dock i en annan tappning. Planen är att fylla dom med kvalitetsgodis såsom

Tryfflar ( helst hemgjorda, om jag hinner)

Fin mörk choklad (utan soja leucin)

Lyxiga nötblandningar

Ett litet smycke

Biocheckar

Vad lägger ni i påskäggen?

3 Comments

  1. Hej jag lånade din bild till min blogg, jag hoppas att det var ok. Länkade givetvis tillbaka. Blev dessutom glad att jag upptäkt en ny blogg, och ännu roligare blev det ju när jag såg att du var från Strängnäs då jag själv är från Åker. 😉 Nu ska jag läsa igenom din blogg lite tänkte jag. Hoppas att det är ok om jag lägger in en länk på min sida. Säg till annars om du inte gillar det, vad gäller både bilden och länken så tar jag i så fall bort det. Hoppas du haft en härlig påskhelg!

Kommentarer inaktiverade.