Bantar du?

image

Fick en ganska rolig kommentar om min kesopannkaka till lunchen, hade lagt upp den på tallriken och en viss person kom fram och frågade vad det var och hur man gjorde. Jag förklarade och sedan utbrister personen i ren glädje att ”det är värsta bantarmaten och att det bara är 5 points per styck” jag nickar och håller med, går till mitt bord och lägger på en klick med grädde och bär. Hör sedan en viskning av samma person till dennes bordskamrat, ” först så bantar hon och sen förstör hon det med massa grädde, tycker nästan synd om henne”…

Jag skakar av mig nedvärderingen och försöker se det komiska i situationen…

10 Comments

  1. Hi-hi, ja det finns olika sätt att komma i form och må bra. Men jag vet inte hur många som egentligen fungerar.😉

    Jag skulle i alla fall aldrig ha kunnat kört Viktväktarna. Älskar god mat alldeles för mycket och hatar verkligen att vara hungrig.

    Hoppas att det går bra för din bordskamrat. Men du var nästan lite elak som inte berättade så att hon också kunde sitta och njuta av ett lass pannkakor.😉

  2. Usch vad fult gjort😦 Vissa har ju ingen aning om vad de snackar om!

  3. Egentligen är det ju inte fult gjort utan alla har inte fått eller vågar ta till sej kunskapen. Fettskräcken är djupt rotad….

  4. Ja a vad ska man säga ….
    På mitt jobb bla. så säger en del att va äter du fortf. Den där maten … Varför äter du inte vanligt bara ????
    Jo därför att vanlig mat enl. Tallriksmodellen inte funkar för mig …
    Jag tränar en hel del nu och jag tänkte att jag skulle testa GI med lite kolhydrater men vad händer …. Jo jag vräker i mig kan inte hejda mig i smörgåsar bakverk o godis har ftt massor av pletor/ finnar och massor av gaser
    Nää jag kan inte leva så … Nu är det BARA lchf som gäller och jag måste lära mig mer då jag inte har minskat i vikt trots 12 månader med lchf … Tack Josefine för en lättsam o inspirerande blog kram Lotta

  5. En del är inte friska… nästa gång kan du väl lägga en drypande kommentar när hon äter något som är socker/mjöl i? Hade varit klockers, haha. Iallafall, du har en helt underbar blogg! Hoppas flytten gått bra. Kram

  6. HAHA! Ja försök att skaka av dig det, rolig tjej som helt missat lchf och fortfarande håller på att koncentrera sig på räkning!

  7. jag är själv inte så förtjust i fettdieten LCHF och skulle inte vilja äta på det viset.
    Men att häva ur sig en sån kommentar oavsett vad eller till vem är rent ut sagt oförskämt.
    Var och en borde lära sig att sköta sitt.

    Mrs G

    • Håller absolut med dig, att ha olika kosthållningar och inställning till mat är naturligt och självklart, lika självklart som att inte bete sig illa mot andra..

  8. …atityd… jaa dyliga komentarer eller bemötande får folk Oavsett vad det handlar om när den bemötande personen icke innehar kunskap nog eller icke har ödmjuk attityd eller icke dömmande.

  9. Det är samma sak för mig. Jag jobbar som lärare och äter ibland i matsalen. En dag tittade en kollega på min tallrik (med stekt kyckling och en massa härliga grönsaker) och sa: ”Här var det kolhydratfritt, ser jag” med ett menande uttryck. Då tittade jag på hennes tallrik (bara kyckling och ris) och sa: ”Här är det grönsaksfritt, ser jag”.

Kommentarer inaktiverade.