Den goda vardagen

image

Fullsmockat schema är det minsta man kan säga och det känns som att allt får komma i skymundan. Men det är bara ta sig igenom och försöka göra det bästa av situationen, sluta stressa!

Måste bara tipsa om lite god vardagslyxmat, pumpade köttfärsbiffar. Detta recept ger ca 4-5 portioner.

500 gram Färs
1 dl grädde
1 ägg
Hackad röd chili
Vitlök
Citronsaft
Örtkryddor provencale
Salt

Blanda ihop alla ingridienser efter smak, forma till biffar och stek så att dom får yta. Efterstek sedan i foliepaket i ugn, så att saften finns njöt, i ca 20 min.

6 Comments

  1. Det såg riktigt gott ut! Vilken temperatur ska ugnen stå på??🙂

  2. Hej! Har nu hållet på med Lchf i en vecka. Jag tycker det svåra är att veta HUR mkt man ska äta av allt?Kan inte alls påstå att jag är sååå mätt och håller mig sååå länge. Äter jag för lite fett? Samtidigt är jag på väg ner, vågar ju inte äta hut mkt som helst. Nät jag ser på dina måltider du lägger ut här på bloggen fattar jag inte att du blir mätt på det lilla! Kanske handlar det om att krympa magsäcken för min del. Fast igår blev jag riktigt mätt och stod mig sådär jättelänge som man läser pm alla andra Lchf:are. Åt Cowslaw 1 dl, 1 mosad avokade, 1/2 dl fetaost plus kyckling och dressing. Många tankar o frågor det blev… Du får gärna svara på min mail om du vill. Kram Anna!!! Ps. Har inte ätit godis på 5 dagar, vet inte när det hände sist. Ds

  3. Hej Josefin!
    Bestämde mig för fem veckor sedan, efter att ha blivit inspirerad av din blogg, att börja med strikt LCHF.
    Det har gått bättre än jag förväntade mig och jag har redan märkt stora positiva effekter, som: bättre hy och ett jämnare humör🙂
    Jag är 164 cm lång och vägde 60 kg för fem veckor sedan. Nu väger jag 57 kg och mitt mål är 55 kg.
    De två sista veckorna har jag varit väldigt fysiskt aktiv och ätit enligt Lchfs alla regler, ändå händer det INGET på vågen.
    När jag ser på dina menyer är de väldigt lika mina.
    Jag skulle gärna vilja veta vad du har för åsikt om detta? Är det normalt att viktnedgången stoppar upp en stund? eller bör jag korrigera något i min kost?

    Tusen tack för en fin ”båda-fötterna-på-jorden”-blogg!

    • Jag undrar oxå om jag kanske äter för mycket? Har dock bara hållit på i 2,5 veckor. Händer typ i get på vågen men humöret är bättre. Nu har jag dock en jobbig huvudvärk jag inte känner igen. Inne på tredje dagen nu. Är det kanske omställningen? Väger ca 80 och vill gå ner till 67 för jag är 167 cm lång.
      Är dina tallrikar det du rekommenderar, i mängd? Blir du mätt på det? Tack för en grym blogg!

Kommentarer inaktiverade.