Glass i stora lass

Det är många som har blivit intresserade av vilken glass det är vi ”får” äta, vi får äta precis vad vi vill, kom ihåg det! Jag väljer dock att äta glass som är gjord från grunden på bra råvaror för att hålla min kropp så ren som möjligt. Rättviks glass har en återförsäljare i Strängnäs, Blå Hjorten, som jag brukar stanna till på och köpa lite glass dom där sommardagarna då man bara måste.

Jag fullkomligt älskar yoghurtglassarna som finns i smakerna hallon, melon och persika, dessa är också sockerfria! Sedan finns det en som är gjord på mörk varhlronachoklad som också är välfigt god. Jag som inte har något sockerberoende kan välja att äta dessa saker utan att trigga men här gäller det att man ser upp!

Det jag tycker att man ska ha i bakhuvudet är att välja rena glassar, ta bort allt vad kakdeg, godis och annat heter, satsa på ren glass!

All produktion sker fortfarande på hemorten. Glassen tillverkas av lokalproducerad färsk mjölk och grädde från kor som får sitt grönbete på ängar och hagar i vårt vackra landskap. Smaksättningen kommer från bär- och fruktpuréer och andra naturliga råvaror som kakako, vaniljstång, nougat, hasselnöt, pistage m m. och vi tillsätter inga färgämnen. Vi tummar aldrig på kvaliteten och vår ambition är att kunna erbjuda exklusiva produkter till ett pris som alla ska ha råd med. Rättviks Glass producerar ingen standardglass, utan tillverkar högkvalitativ gourmetglass. Vi arbetar endast med egna recept.

Rättviks glass

3 Comments

  1. Åhh vad gott det ser ut, nu vill man ju ha glass

  2. Vilka smaker är sockerfria menar du? På hemsidan står det ”Rättviks Gräddglass (italiensk)
    Färsk mjölk och vispgrädde, druvsocker, socker, naturliga bindemedel, naturliga smaker såsom färska eller frysta frukter och bär, naturliga koncentrat, kakao, vaniljstång, nougat, hasselnöt, pistage, yoghurtkultur mm”

Kommentarer inaktiverade.