Det där med vatten…

Kommer ni ihåg för något år sedan när det blev sådär sjukt populärt att dricka vatten och var och varannan kotte gick runt med en vattenflaska i handen. Man kunde glömma ipods, modeväskor, dyra klockor etc, det var vattenflaskan som var statussymbolen.

Jag kan lite motvilligt erkänna att jag hakade på den här tränden ganska bra. Då jag gick i skolan var det ganska lätt att släpa med sig en vattenflaska också, sen kunde man piggna till ganska snabbt med hjälp av lite vatten under lektionerna. Nu när jag har börjat jobba har jag inte med mig denna vattenflaska längre då det är mycket mer kontrollerat vad vi får ta med oss in i produktionen.

I början tänkte jag inte på det men på senare tid har jag fått ont i huvudet och även fått väldigt mycket kramp och sendrag i benen samt ömmande benhinnor. Jag har provat det mesta, knaprat piller (kanske inte det bästa), sovit mer, bytt skor och alla andra husknep men ingenting har hjälpt…Förra veckan fick jag tipset om att börja dricka lite mer vatten (har druckit väldigt lite under denna tid när jag tänker tillbaka, ca 2-3 små glas vatten om dagen) och sedan dess har det blivit mycket bättre!

4 kommentarer

  1. Jag dricker mycket mer vatten nu, än tidigare. Kolhydrater binder ju vätska så jag inbillar mig att jag behöver dricka mer?
    Gör jag inte det drabbas jag också av huvudvärk.

  2. Bra tips! Jag tar magnesiumtillskott mot krypningar i benen och kramp, men det kanske är så enkelt att det är mer vatten jag behöver få i mig.

  3. Testa att äta lite mer salt. Då binder kroppen lite mer vätska och kramp brukar försvinna. Testa att bara salta maten lite extra, typ salta lite på salladen osv. Det är bara gott :).

Kommentarer är stängda.