Gluten är farligt

Gluten är inte bra och det ligger till grund för många av dagens välfärdssamhälle jag rär därför väldigt mån om att personer i min närhet inte äter det till vardags (helst inte alls men om man bara älskar någonting tycker jag att man ska se mellan fingrarna någon gång per år).

Jag accepterar att folk i min närhet äter potatis och andra rotrukter, frukt, ris och quinoa men inte gluten, där sätter jag ner foten direkt. Min pojkvän blev i början förtvivlad när han inte fick äta sin skål med flingor på morgonen och sedan en brödbit på jobbet, ända tills jag gav honom ett alternativ.

Nu serveras det en wrap med ost och bacon i varje morgon och jag kan ju inte direkt säga att han klagar så det är skönt det.

1 wrap:

  • 2 ägg
  • 1/2 msk fiberhusk
  • 1 msk grädde

Frukostfyllning:

  • 1/2 paket bacon
  • 5 skivor ost
  • Gurka och paprika

8 kommentarer

  1. Hej josefin!!

    Tænkte bara høra hur du lagar till wrapen? ”steker” du upp den i en stekpanna, eller kør du den i ugnen? Ær så få ingredienser, så det verkar så perfekt & snabbt att laga till en sådan på morgonen!! jag ær ny på lchf, så jag behøver lite nybørjartips! 🙂
    Tack før en underbar blogg!

  2. men vänta nu här – tillåter? det är en sak att vara mån om andras hälsa,en annan att bestämma över andras matvanor?

    • Det låter mycket hårdare när man skriver än när man säger det. Men det är klart att folk får äta gluten men det är inget jag stödjer.
      Jag kan ibland bjuda på saker som innehåller mer kolhydrater än jag äter, tex potatisgratäng eller risotto men det skulle aldrig falla
      mig in att bjuda på pasta m sås eller bröd. Förstår du hur jag menar då?

      • Ja jag förstår att du inte skulle bjuda på det, det är en bra tanke. Det bara lät hårt. Propagandalikt. 🙂

  3. Hej! Jag har inte koll alls på vad som är farligt med gluten, skulle du kunna skriva nått om det?

Kommentarer är stängda.